Per un món d'igualtats

Per un món d'igualtats

martes, 12 de noviembre de 2013

'' Frato ''

 


Francesco Tonucci.
Pensador, psicopedagog i dibuixant italià.És autor de nombrosos llibres sobre el paper dels nens en l'ecosistema urbà i d'articles en revistes italianes i estrangeres.
Va realitzar estudis de pedagogia a la Universitat Catòlica del Sagrat Cor de Milà. Amb 28 anys va rebre una distinció en aquest camp i va començar a satiritzar la realitat de l'escola a través del nom de "Frato".

Francesco Tonucci com didacta.
Frato critica l'escola actual i proposa una sèrie de modificacions:
·Deixar temps lliure als nens per la tarda, d'aquesta manera, el nens tindran experiències noves que explicar a classe.
·Donar més poder i llibertat als nens per a que s'expressin més lliurement i siguin escoltats i d'aquesta manera no es sentiran esclaus de la societat.
·Fomentar la lectura en veu alta.
·A l'escola s'ha de tenir més en compte el divertiment.
·Les persones s'han de centrar en el que poden fer i no frustrar-se per el que no poden arribar a aconseguir.
·L'escola ha de crear persones lliures, respectuoses, que tinguin les seves pròpies opinions, persones més decidides a formar les seves capacitats.

Frases de ''Frato''.
·La escuela debe ser capaz de leer la realidad concreta que rodea al niño. La geografía es la de su barrio; la historia, la de su familia.

·El problema es más profundo y continúa latente bajo las diversas formas estructurales y metodológicas: la escuela de todos no se ha convertido en la escuela para todos.

·Una escuela que quiera ser realmente una escuela de todos y para todos, debe preocuparse por ofrecer a todo el mundo aquellas bases, aquellas motivaciones, aquellos modelos culturales imprescindibles :para construirse un patrimonio de conocimientos, de habilidades, de competencias.

·Paradójicamente, podríamos afirmar que tienen éxito en la escuela los que no la necesitan. La escuela, que debería contribuir a introducir la igualdad entre los ciudadanos, por el contrario alimenta las :diferencias.

·El profesor no es el saber sino el mediador del saber.

Imatges de ''Frato''.




undefined




 

No hay comentarios:

Publicar un comentario